02-956 Warszawa Wilanów
ul. Rumiana 86
PEDAGOGIKA M.MONTESSORI
Cele:
Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.
Cele te realizowane są poprzez pomoc dziecku w:
METODA IMMERSJI JĘZYKOWEJ
Metoda ta traktuje język jako narzędzie do poznawania otaczającego świata. Ucząc się języka w ten sposób, robi się to niejako przy okazji. Nie ma wkuwania słówek na pamięć i żmudnej nauki gramatyki. Wprowadzamy dziecko w świat języka obcego, bez wyjaśnień w języku ojczystym. Dziecko poznaje świat intuicyjnie, obserwuje, uczy się, słucha i zaczyna mówić. Jest to bardzo skuteczna metoda nauki, gdyż działa w sposób naturalny i pozwala na stopniowe oswajanie się z językiem obcym.
Do najczęściej wymienianych zalet immersji językowej należą:
PEDAGOGIKA ZABAWY
CEL:
Harmonijny i wszechstronny rozwój jednostki funkcjonującej w ramach określonej grupy, a także pomoc w odkrywaniu najlepszych cech. Pedagogika zabawy dostarcza nauczycielowi rozmaitych pomysłów, umożliwiających mu świadomą, kreatywną, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z uczniami. Pedagogika zabawy kieruje się następującymi zasadami: dobrowolność, wykorzystanie szeroko rozumianej zabawy do pobudzania twórczej aktywności dziecka, kształtowanie umiejętności zawierania kontaktów z dziećmi.
Rodzaje zabaw stosowanych w pedagogice zabawy:
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
Kinezjologia Edukacyjna określana mianem gimnastyki mózgu pomaga dzieciom na rozwinięcie ich potencjalnych możliwości zablokowanych w ciele. Ćwiczenia gimnastyki mózgu tworzą nowe połączenia nerwowe, po których biegną impulsy do kory mózgowej, gdzie z kolei odbywa się właściwy dla każdego człowieka proces uczenia. Proste ruchy ciała jakie opracował Dennison w szybkim czasie prowadzą do poprawy koncentracji na określonym zadaniu, na poprawie koordynacji ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dzięki ćwiczeniom wzrokowej ósemki, alfabetycznej ósemki następuje poprawa widzenia centralnego i obwodowego, poprawia się jakość pisania, czytania, wysławiania się. Dzieci stają się spokojniejsze, mniej pobudzone, zrelaksowane, dodają im energii do działania, szybciej przyswajają nowe wiadomości. Dzieje się tak dzięki zsynchronizowaniu półkuli logicznej odpowiedzialnej za liczby, wzory, działania matematyczne oraz półkuli prawej odpowiedzialnej za emocje.
Cele:
METODY DOBREGO STARTU
CEL:
Wielozmysłowe uczenie dziecka wykonywania ruchów zharmonizowanych w określonej przestrzeni i czasie oraz rozwijanie podstawowych funkcji spostrzegania i motoryki.
W metodzie wykorzystuje się trzy rodzaje ćwiczeń:
Dziecko łącząc różne rodzaje aktywności śpiewa, dotyka, rysuje, słucha, pisze, wykonuje ćwiczenia relaksacyjne i ruchowe. Jest to niezbędne do opanowania umiejętności pisania i czytania.
Metoda składa się z dwóch części:
METODY TWÓRCZEGO MYŚLENIA
CELE:
Doskonalenie umiejętności wypowiadania myśli, wrażeń, wątpliwości, uświadomienie wartości estetycznych, wyzwolenie porównania i oceniania, kształtowanie kreatywnej postawy.
Metody twórczego myślenia:
Techniki stymulujące myślenie twórcze:
Wyzwalaniu aktywności i twórczości dzieci służą zajęcia muzyczne, które będą prowadzone wg ideii:
W koncepcji C. Orffa ma miejsce twórcze obcowanie z muzyką, przenika ją idea kreatywności w każdym zakresie. Zajęcia prowadzone wg koncepcji Orffa pozwalają na rozwój osobowości dziecka, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia. Batia Strauss dopasowuje dziecięcą aktywność ruchową, taneczną i instrumentalną do dzieł muzyki klasycznej a przez to stwarza dzieciom możliwość zabawy z muzyką. Celem zajęć z elementami twórczości jest wypowiadanie się dzieci głosem, ruchem, muzyką. Dziecko tworzy z własnej inicjatywy i potrzeby. Stawianie dziecku konkretnych zadań dotyczących różnych form działalności muzycznej umożliwia wspieranie rozwoju i dziecięcej twórczości.
Takie zajęcia stwarzają okazję do:
Wychowanie przez sztukę stymuluje wszechstronny rozwój osobowości dziecka. W codziennej pracy wychowawczo-dydaktycznej będziemy wykorzystywać metody wielostronnego kontaktu ze sztuką, dzięki czemu inspirujemy dziecko do działania, przeżywania oraz budowania własnego systemu wartości.
CO CHCEMY OSIĄGNĄĆ?
JĘZYK ANGIELSKI
Dzieci uczą się bardzo szybko, dlatego tak ważne jest nauczanie języka obcego od najmłodszych lat. Jest on nowością, którą dziecko traktuje jak przygodę. Podczas gier i zabaw przedszkolak nie czuje presji, że musi się czegoś nauczyć, bo przychodzi to w sposób naturalny.
Rozpoczęcie nauki języka obcego w tak wczesnym wieku jest ogromną inwestycją na przyszłość. Języki obce w XXI w odgrywają bardzo dużą rolę w społeczeństwie i życiu człowieka.
Wychodząc naprzeciw wymaganiom stawianym w dzisiejszych czasach pragniemy wykorzystać naturalny potencjał małego dziecka, jakim jest szybkie przyswajanie języków obcych. Dlatego też otoczymy dzieci w przedszkolu językiem angielskim połączonym z praktycznym działaniem.Lekcje angielskiego będą pełne ruchu, śpiewu i elementów rytmiki, czyli z użyciem metody opracowanej przez Carla Orffa. Dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach powtarzając słowa i gesty, dzięki czemu lepiej kojarzą i zapamiętują ich znaczenia.
Nauczyciel wykorzystuje wiele dostępnych metod takich jak kolorowe plansze, gry ruchowe w kole i statyczne z użyciem kart obrazkowych lub naśladownictwa. Dzięki spójności materiału dzieci utrwalają wyrazy poprzez działanie. Z okazji uroczystości przedszkolnych organizowane będą przedstawienia i występy, w których będą brały udział wszyscy wychowankowie prezentując piosenki i wierszyki w języku angielskim.
Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat
02-956 Warszawa Wilanów
ul. Rumiana 86